Sikker på Cold Calling? Et Reality Check på Postive tænkning

Før du foretager et koldt opkald, gør du “gear op” første?Få begejstret for dit produkt eller service og prøv at forudse for salget?

Godt, hvis du følger den gamle traditionelle kolde kaldende tankegang, det er nok hvad du har været uddannet til at gøre. Men hvad du ikke ved er at entusiasme og tillid som regel give bagslag på dig.

Hvorfor?Fordi du taler med en person, der ikke kender dig. Tænk over hvordan du ville føle, hvis nogen du ikke kender tilgange du med en masse gejst og begejstring.

Du vil formentlig tage et skridt tilbage.Du er en smule mistænksom og lidt i defensiven over for alle denne entusiasme.

Det er det samme når du laver koldt opkald.Folk kan ikke lide følelsen af at blive presset, og det er normalt, hvad bliver udløst, når du nærmer dig en person med for meget selvtillid. Det kaldes “positiv tænkning” i de gamle salgstræning strategier, men virkelig, det er selvtillid.

Her er to ting for dig at overveje næste gang du starter den telefon:

1.Kunstige salg entusiasme er – kunstig

Når jeg coaching nogen, gerne mange gange jeg bede dem om at role-play med mig. Og ofte, lige så snart de flytte ind i deres kolde opkald præsentation, ændrer alt.

Deres naturlige stemme tonen forskydninger, og de lyder som en helt anden person fra den ene, der ringede og talte så naturligvis med mig om deres salg spørgsmål.

Du kan se, nogle gange bare tanken om at gøre en kold opkald får dig til at tale mere højlydt, og med en masse “fremadrettet energi momentum.”

Men mest kold opkald nedbryde det øjeblik anden personen føler alle at entusiasme.

Hvorfor?Fordi med stor entusiasme, udsigterne føler slags boxed i. De føler sig presset af dine forventninger. De føler sig presset af en person de ikke kender, og som kender intet om dem.

Så det er meget bedre at tale i en naturlig, samtale måde, ligesom hvis du talte med en ven.Når du bliver en afslappet og naturlig, forskellen er forbløffende.

2.Antagelser lyst formodninger

Den gamle kolde kaldende tilgang opfordrer dig til at være sikker på, at den person, du ringer alvorligt bør overveje at købe, hvad du har at tilbyde.Det er en taget-for-givet antagelse, at hvis de passer til din profil, dit produkt eller din service bør være et “egnet” til dem.

Men virkelig, hvor meget fornemme det gør har antagelser om nogen, du aldrig har talt med, langt mindre havde en samtale med?Hvor meget kan du eventuelt ved om deres problemer, spørgsmål, behov, tidsramme, budget, beslutningsproces, eller andre vigtige oplysninger?

Kan du forestille dig, hvordan det føles at personen i anden enden af telefonen, når du antager at vide, hvad der er “bedst” for dem?De kender dig ikke, og de stole ikke på dig.

Så flytter folk naturligvis ind i en defensiv sted.

Så er det bedst at bevæge sig væk fra enhver antagelser, når du foretager din kolde opkald.

Nærme sig dine kundeemner fra en beskeden, ydmyg holdning.Undgå kommer til samtale allerede overbevist i dit eget sind, at de skal være en pasform. Denne måde, du vil fjerne salgspres, der udløser denne defensive reaktion.

Helt at eliminere antagelser og høj entusiasme i dine kolde opkald vil hjælpe folk forholde sig til dig som en virkelig person i stedet for en negativ-type “fremadstræbende” sælger.Og du vil finde, at de normalt vil reagere meget mere varmt og naturligt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *